header

"W małej ojczyźnie - w Nawojowej,
Pośród pól lasów położonej,
Jest taka szkoła, która się zowie,
im. Julii błogosławionej.

Ona Patronką naszej pracy jest,
Ona pomocą w nauce, wierze,
Z miłością na nas z nieba patrzy wciąż,
Dobre uczynki złóżmy jej w ofierze..."

Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj111
mod_vvisit_counterWczoraj33
mod_vvisit_counterTen tydzień111
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień397
mod_vvisit_counterTen miesiąc1750
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc1765

Aktualnie: gości 83 połączonych
Twój adres IP: 54.81.110.114
 , 
Today: Paź 22, 2017
„Za ojców groby, za Trzeci Maj...Tu nasze miejsce, to nasz kraj”. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 12 maja 2017 17:21

W tym roku, podobnie jak w poprzednim roku, w naszej szkole 226 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3-Maja obchodziliśmy inaczej, nietypowo w postaci happeningu.

W dniu 28.04.2017r uczniowie wszystkich klas ubrani na galowo przeszli w barwnym orszaku królewskim od naszej szkoły na salę gimnastyczną do gimnazjum. W tym czasie zaświeciło dawno niewidziane słonce. Uczniowie wręcz się nim zachłysnęli! Na sali gimnastycznej, w olbrzymiej przestrzeni  zaprezentowaliśmy przygotowany program artystyczny połączony w harmonijną całość. Imprezę prowadzili uczniowie z kl. szóstej: Wiktoria, Edytka i Maks.

 

Każda klasa miała zaprezentować przygotowany wcześniej pokaz żywej flagi, zaśpiewać wybraną zwrotkę z piosenki ,,Majowa jutrzenko” jak i zatańczyć poloneza. Młodsze klasy ponadto tańczyły krakowiaka.

Najpierw odśpiewaliśmy nasz hymn szkolny,  następnie Pani Małgorzata Kowalik zagaiła słowo wstępne wyjaśniające cel tej imprezy jak i nagrodziła słodyczami zwycięskich uczniów od kl IV- do VI w konkursie wiedzy o Konstytucji 3 Maja. Kolejnym punktem był pokaz przygotowanych zadań. Każda klasa zaprezentowała swój program, ale najbardziej ciekawym pomyłem, w który w niego włożyli niemało pracy, wykazali się uczniowie kl IIA z wych. Renatą Cabak- Mleczko. Przeprowadzili żywą lekcję o symbolach narodowych i mistrzowsko zatańczyli krakowiaka. Starsze klasy również zaskoczyły. Żywa flaga w wykonaniu kl IV to popis uczniów i pokazanie zebranym, że można samodzielnie wpaść na genialne pomysły również w wielu innych tematach, bowiem klasa jest dobrze zorganizowana. Dodać należy, że Krystian Lelito śpiewał solówkę, z pomocą chórku kl VI, grał na bębnach do rytmu tworzenia się żywej flagi. Każdy uczestnik tegoż wydarzenia dał z siebie, co najlepsze, toteż wytworzyła się radosna atmosfera i miło było patrzeć jak dzieci spontanicznie ukazują pozytywne emocje!

Finałem happeningu było wspólne odtańczenie poloneza. To była frajda dla każdego uczestnika i wydawało się, że taniec się szybko nie skończy. Jedną z wielu par tworzyli Pan Dyrektor i Pani Ania Kiełbasa, która zawsze wie, kiedy trzeba pomóc i pojawia się w szkole gotowa do zadań. Miłym i barwnym akcentem była dekoracja dolnego korytarza i kiedy uczniowie wracali do szkoły, witał ich napis na konturach Polski przypominających o majowych rocznicach.

Każdemu podobał się ten właśnie sposób obchodzenia majowych świąt, bowiem te wszystkie działania były jako jedne z wielu zadań projektu ,,Obywatel świata” II edycja. Za współpracę międzyklasową, staranność, zaangażowanie, pokaz i quiz o Konstytucji można było otrzymać 10 punkt. Zatem warto dołożyć do zgromadzonej puli kolejne cyfry, aby ich zebrać jak najwięcej.

Czemu aż tyle pracy i zaangażowania wszystkich uczniów i wychowawców właśnie w tę uroczystość? Otóż dziś  na początku XXI wieku, żyjąc w tak szybkim tempie, negujemy wszelkie wartości, odrzucamy cześć dla przeszłości, jesteśmy nowocześni i żyjemy chwilą obecną, interesuje nas przede wszystkim nasza teraźniejszość. Buntujemy się przeciw górnolotnym słowom, rocznicom, apelom, uroczystościom. Ale przecież gdzieś głęboko, utajnione na samym dnie serca pozostaje przekonanie, że naród, który nie zna swojej przeszłości, nie może budować przyszłości. W wielu rodzinach nie rozmawia się o tym, nie wywiesza flagi, nie nadrabia straconego czasu. Wiemy, że dopiero 6 kwietnia 1990 roku sejm Rzeczypospolitej Polskiej zdecydował o przywróceniu w dniu rocznicy uchwalenia konstytucji – święta narodowego. Warto o tym pamiętać.

Głównym celem happeningu było wyrobienie wśród dzieci postaw szacunku do dziedzictwa kulturowego, historycznego i tradycji narodowych, aby namacalnie nauczyli się patriotyzmu w praktycznym działaniu, kiedy przygotowywali wcześniej na lekcjach chorągiewki i kotyliony, kiedy uczyli się majowych piosenek i poznawali kroki tańców narodowych. Praca w grupie daje efekty, ale składa się na ten sukces indywidualna praca każdego ucznia. Cieszymy się więc wolną Polską i tym, że możemy z dumą patrzeć na polską flagę i śpiewać hymn. My, nauczyciele mamy wpływ na swoich podopiecznych ucząc ich patriotyzmu, szlachetności wzmacniając je odpowiednimi zadaniami. Projekt Obywatel świata II edycja” pozwala w każdym uczniu jak i wychowawcy odkryć w sobie nieznane dotąd talenty i możliwości. I o to chodzi.

Sprawozdanie przygotowała Ewa Szewczyk

Poprawiony: poniedziałek, 22 maja 2017 15:51
 

Kalendarz

październik 2017
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Aktualna godzina

Ulti Clocks content

Sondy

Przedmiot któremu poświęcasz najwięcej czasu, to:
 

Grafika losowa