header

"W małej ojczyźnie - w Nawojowej,
Pośród pól lasów położonej,
Jest taka szkoła, która się zowie,
im. Julii błogosławionej.

Ona Patronką naszej pracy jest,
Ona pomocą w nauce, wierze,
Z miłością na nas z nieba patrzy wciąż,
Dobre uczynki złóżmy jej w ofierze..."

Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj78
mod_vvisit_counterWczoraj69
mod_vvisit_counterTen tydzień504
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień279
mod_vvisit_counterTen miesiąc881
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc1561

Aktualnie: gości 58 połączonych
Twój adres IP: 54.227.51.103
 , 
Today: Gru 14, 2017
II edycja projektu PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 03 lipca 2017 17:09

W roku szkolnym 2016/2017 kontynuowaliśmy II edycję projektu ,,Obywatel Świata”. Patronat nad realizacją programu sprawował Samorząd Uczniowski. Misją naszej szkoły jest kształcenie, które umożliwia uczniom pełny rozwój zdolności i talentów, uczenie się przez doświadczenie, wpajanie im wiary w siebie, zachęcanie do działań, by osiągali sukcesy na miarę indywidualnych możliwości, aby stać się świadomym obywatelem świata. Aby ten cel osiągnąć realizujemy II edycję Projektu Obywatel Świata, który łączy postawę programową z działaniami przyjętych w innowacjach pedagogicznych. Już wiemy, co robimy nie tak, a co się bardzo uczniom i rodzicom podoba w tych zadaniach. Mamy wsparcie rodziców. Uczniowie w trakcie kolejnych konkursów zdobywają punkty, które się sumują, aby ostatecznie sięgnąć po laury, czyli główną wygraną, fundusze z przeznaczeniem na dofinansowanie do wycieczek, bądź innych pomysłów na twórcze spędzanie czasu.

Głównym zadaniem było wypromować działania w zakresie:

• Szkołę wspierającą zdrowie

• Nawojowskie, uczniowskie talenty

• ,,Bez pomagania jesteś bez zdania”, pomagamy potrzebującym

•"Nasz świat wartości poprzez historię do współczesności

• ABC bezpieczeństwa w sieci, na drogach, na feriach i wakacjach

• Z rodziną mi do twarzy, czyli jak wykorzystać drzemiący potencjał w rodzinie

 

Udało nam się zrealizować następujące zadania:

Październik:

1. Jedz zdrowo.

ciasto na klasę wykonane z darów jesieni – owoce, warzywa itp. Do ciasta dołączamy przepis 2. Plakat na klasę (technika dowolna) reklamujący słowa Papieża Franciszka: „Proszę, przepraszam, dziękuję”. Te trzy słowa sprawiają, że stajemy się lepszymi ludźmi.

PLAKAT „Proszę, przepraszam, dziękuję’

 

Wyniki:

0 – 8pkt

I – 8pkt

IIa – 8pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 8pkt

IIIb – 8pkt

IV – 8pkt

Va – 8pkt

Vb – 8pkt

VI – 8pkt

 

Ciasto – „Owoce jesieni”

0 – 10pkt

I – 8pkt

IIa – 8pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 8pkt

IIIb – 10pkt

IV – 10pkt

Va – 8pkt

Vb – 8pkt

VI– 10pkt

 

Listopad

3. I - plakat „ Jestem patriotą i kocham Polskę” –

4. II Kulinarny: „Nabiał w roli głównej”.

- „Coś słodkiego, coś kwaśnego, coś ostrego” z produktów mlecznych.

 

Wyniki:

PLAKAT – „Jestem Polakiem – jestem patriotą”

0 – 10pkt

I – 8pkt

IIa – 10pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 8pkt

IIIb – 10pkt

IV – 6pkt

Va – 8pkt

Vb – 10pkt

VI – 8pkt

 

Coś słodkiego – z nabiału

0 – 6pkt

I – 8pkt

IIa – 10pkt

IIb – 6pkt

IIIa – 6pkt

IIIb – 8pkt

IV – 4pkt

Va – 6pkt

Vb – 6pkt

VI – 6pkt

 

Grudzień

6.„Apetyt na święta”, Smaki wigilijne czyli oczekujemy od Was propozycję dania wigilijnego podanego w taki sposób, że wszystkie zmysły oceniających zostaną pobudzone.

Wyniki:

Stół wigilijny

0 – 10pkt

I – 0pkt

IIa - 10pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 0pkt

IIIb – 4pkt

IV – 10pkt

Va – 8pkt

Vb – 6pkt

VI – 4pkt

 

Styczeń

7.Plakat „Co zrobić, by ferie były bezpieczne?”

PLAKAT – „Bezpieczne ferie”

 

Wyniki:

0 – 8pkt

I – 8pkt

IIa – 10pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 6pkt

IIIb – 8pkt

IV – 8pkt

Va – 8pkt

Vb – 10pkt

VI – 10pkt

 

Luty

8.Walentynkowe przebranie

WALENTYNKI

Wyniki:

0 – 10pkt

IIa – 10pkt

 

9.Film i plakat „Mój sposób na aktywne i zabawne ferie”.

FILMY, plakaty – „Jak spędzamy ferie”

0 – 0pkt

I –0pkt

IIa - 10pkt

IIb – 0pkt

IIIa –0pkt

IIIb – 0pkt

IV – 0pkt

Va – 0pkt

Vb – 10pkt

VI – 0pkt

 

Marzec

10. PLAKAT „JAK OBUDZIĆ WIOSNĘ” do 17.03.2017r.

PLAKAT „Jak obudzić wiosnę”

 

0 – 8pkt

I – 10pkt

IIa – 10pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 10 pkt

IIIb – 6pkt

IV – 8pkt

Va – 8pkt

Vb – 10pkt

VI – 8pk

 

11.II Przegląd Szkolnych Talentów „Pobudka do wiosny"

Wyniki:

Kopalnia talentów

0 – 10pkt

I –1 0pkt

IIa - 10pkt

IIb –1 0pkt

IIIa –10pkt

IIIb – 10pkt

IV – 10pkt

Va – 10pkt

Vb – 10pkt

VI – 10pkt

 

Kwiecień

12.Wyjazd do teatru na sztukę pt „Labirynt przemocy” wystawioną przez aktorów Teatru ,,Alert” z Wrocławia. Wyjazd ten odbył się w ramach realizowanych w naszej szkole działań profilaktycznych i wychowawczych.

 

Maj

13. Happening ,,Jesteśmy małymi patriotami”

Quiz sportowy

Wyniki:

Happening z okazji 3 maja

0 – 10pkt

I –1 0pkt

IIa - 10pkt

IIb –1 0pkt

IIIa –10pkt

IIIb – 10pkt

IV – 10pkt

Va – 10pkt

Vb – 10pkt

VI – 10pkt

Quiz sportowy

0 – 0pkt

I – 0pkt

IIa - 10pkt

IIb – 0pkt

IIIa – 6pkt

IIIb – 8pkt

IV – 4pkt

Va – 8pkt

Vb – 6pkt

VI – 10pkt

 

Końcowa punktacja:

0 – 84pkt III miejsce

I – 70pkt

IIa - 106pkt- I miejsce klasy młodsze

IIb – 86pkt II miejsce

IIIa – 62pkt

IIIb – 74pkt

IV – 74pkt- III miejsce

Va – 74pkt- III miejsce

Vb – 94pkt -I miejsce klasy starsze

VI – 84pkt- II miejsce

Jak widać z zamieszczonej punktacji udało się w kilku klasach osiągnąć wysokie wyniki. Początkowe niepowodzenia, nie zniechęciły klasę IIa, która do końca walczyła o zwycięstwo. Kilka klas mimo początkowych sukcesów zwolniło tempo i już im nie zależało na wygranej.

Dyplomy oraz nagrody finansowe w wysokości 500 zł każda zostały wręczone klasom w dniu święta szkoły 12 czerwca, po uroczystej Mszy św.

Gratulujemy wychowawcom, rodzicom i uczniom determinacji ich zaangażowania, wiedzy, pomysłowości i staranności w wykonaniu każdego zadania.

 

Korzyści dla uczniów, rodziców i nauczycieli z prowadzenie I i II edycji Programu ,,Obywatel Świata”

Projekt integruje działania prowadzone na terenie szkoły z przyjętymi i zatwierdzonymi przez nauczycieli innowacjami, które są adresowane do uczniów jak i ich rodziców. Ma interdyscyplinarny charakter i skierowany jest na uświadomienie uczestnikom, jak ważnym w życiu każdego człowieka jest ofiarowanie siebie drugiemu jak i swój własny rozwój i otwartość na świat.

Działania przewidziane w projekcie ukierunkowane są na zaangażowanie rodziców, którzy w tym zabieganym świecie, zapominają jak ważne są chwile spędzone razem z dzieckiem, że ważny jest ich przykład, który dają swoim dzieciom. Uświadomił im, że ich wsparcie dla szkoły podniesie prestiż w środowisku tejże szkoły, ponieważ są łącznikiem między szkołą, a społecznością lokalną.

Z pewnością:

• wzmocniły się kontakty między rodzicami i dalszymi członkami rodziny

• wspólne działania w ramach projektu: dzieci, ich rodziców, nauczycieli, mieszkańców naszej gminy pozytywnie wpłynęły na budowanie klimatu dialogu i porozumienia między tymi grupami

• wzrosło poczucie zaufania do szkoły

• zwiększyła motywacja do uczenia się języków obcych z punktu widzenia dzieci i ich rodziców

• zwiększyła się świadomość tego, że nie ma lepszych i gorszych wyzwań i wszystkie są równie ważne

• wzmocniło się poczucia przynależności do wspólnoty szkolnej

• wykształciła się świadomość uczniów i wrażliwość na dzieje swojego regionu

• poszerzyli wiedzę z historii

• wypromowaliśmy najzdolniejszych i utalentowanych uczniów

• poszerzyły się zainteresowania i umiejętności ucznia poprzez udział w przedsięwzięciach szkolnych

• nauczyli się tego, że warto być dobrym i otwartym na drugiego, potrzebującego człowieka

• przyznaliśmy nagrody i stypendia dla zdolnych uczniów

 

Program Obywatel Świata zakładał, że uczeń będzie Człowiekiem o cechach:

• otwartym na potrzeby innych

• erudyty , bez trudu podejmuje dalszą naukę, uczy się przez całe życie

• tolerancyjnym, wyrozumiałym i wrażliwym, szanującym każdego człowieka

• wysokiej kultury osobistej

• moralnym – odróżniający dobro od zła, wartościujący swoje postawy i działania, jego życie, godność, mienie, przekonania

• dbającym o rozwój i pomyślność środowiska lokalnego,

• otwartym i kreatywnym – aktywnym uczestnikiem rozwoju nauki, kultury i techniki,

• odpowiedzialnym za siebie i najbliższych, a także za środowisko i przyrodę

• wytrwałym w podejmowaniu wyzwań nowoczesności, ale też rozwiązywaniu kluczowych problemów rodziny

• posługującym się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

• elokwentny nastawiony na nauczanie i odkrywanie

 

Program Obywatel Świata zakładał, że odbiorca zdobędzie umiejętności:

• współpracy i podejmowania skutecznych działań

• przewidywania i oceniania skutków własnych działań

• zdobywania i selekcji informacji z różnych źródeł

• stosowania twórczego myślenia wynikającego z ciekawości świata

• prezentowania swoich poglądów

• dyskusji i aktywnego słuchania innych

• wyrażania i uzasadniania własnego zdania

• konstruktywnego rozwiązywania konfliktów

• obiektywnego oceniania własnych mocnych i słabych stron

• posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi

• stosowania procedur demokratycznych

• aktywności

• kreatywności - ciekawości świata, twórczego podejścia do nauki i pracy

• rzetelności

• samodzielności

• empatii

• asertywności

• odpowiedzialności, aktywności

• kreatywności

• rzetelności

• samodzielności

• empatii

• asertywności

• fair play

• samoedukacji i samodoskonalenia, poszukiwania sensu życia, rozwijania zainteresowań.

• pozna zasady zdrowego odżywiania się oraz racjonalnego gospodarowania czasem,

• zrozumie zasady komunikacji i współpracy w grupie,

• pozna zasady bezpiecznego posługiwania się komputerem i jego oprogramowaniem,

• pozna sposoby wyszukiwania informacji z różnych źródeł, przetwarzania informacji oraz ich opracowywania za pomocą komputera,

• zrozumie, na czym polega ochrona przed skutkami zagrożeń

 

Zalecenia do kontynuacji III części projektu

1. Zwiększyć różnorodność zadań w comiesięcznych wyzwaniach.

2. Motywować w różny sposób klasy, które nie są zaangażowane w zadania

3. Przeprowadzić ankietę wśród uczniów, nauczycieli i wychowawców na temat oczekiwań nowych zadań w III edycji.

4. Przygotować happeningi, w które zaangażują się również rodzice

5. Wypromować niektóre zadania, które są ważne społecznie

6. Prowadzić widoczny ranking o zadaniach, w taki sposób, by każdy wiedział ile ma punktów

7. Zaangażować instytucje z gminy Nawojowa w pomoc realizacji projektu i poszerzenia jego zakresu.

8. Uczynić z projektu innowację pedagogiczną.

 

Koordynator Projektu: Ewa Szewczyk

 

 

 

Kalendarz

grudzień 2017
N P W Ś C Pt S
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Aktualna godzina

Ulti Clocks content

Sondy

Przedmiot któremu poświęcasz najwięcej czasu, to:
 

Grafika losowa