header

"W małej ojczyźnie - w Nawojowej,
Pośród pól lasów położonej,
Jest taka szkoła, która się zowie,
im. Julii błogosławionej.

Ona Patronką naszej pracy jest,
Ona pomocą w nauce, wierze,
Z miłością na nas z nieba patrzy wciąż,
Dobre uczynki złóżmy jej w ofierze..."

Statystyki

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj214
mod_vvisit_counterWczoraj94
mod_vvisit_counterTen tydzień338
mod_vvisit_counterPoprzedni tydzień279
mod_vvisit_counterTen miesiąc715
mod_vvisit_counterPoprzedni miesiąc1561

Aktualnie: gości 82 połączonych
Twój adres IP: 54.160.245.121
 , 
Today: Gru 12, 2017
Projekt "Obywatel świata"
II edycja projektu PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 03 lipca 2017 17:09

W roku szkolnym 2016/2017 kontynuowaliśmy II edycję projektu ,,Obywatel Świata”. Patronat nad realizacją programu sprawował Samorząd Uczniowski. Misją naszej szkoły jest kształcenie, które umożliwia uczniom pełny rozwój zdolności i talentów, uczenie się przez doświadczenie, wpajanie im wiary w siebie, zachęcanie do działań, by osiągali sukcesy na miarę indywidualnych możliwości, aby stać się świadomym obywatelem świata. Aby ten cel osiągnąć realizujemy II edycję Projektu Obywatel Świata, który łączy postawę programową z działaniami przyjętych w innowacjach pedagogicznych. Już wiemy, co robimy nie tak, a co się bardzo uczniom i rodzicom podoba w tych zadaniach. Mamy wsparcie rodziców. Uczniowie w trakcie kolejnych konkursów zdobywają punkty, które się sumują, aby ostatecznie sięgnąć po laury, czyli główną wygraną, fundusze z przeznaczeniem na dofinansowanie do wycieczek, bądź innych pomysłów na twórcze spędzanie czasu.

Głównym zadaniem było wypromować działania w zakresie:

• Szkołę wspierającą zdrowie

• Nawojowskie, uczniowskie talenty

• ,,Bez pomagania jesteś bez zdania”, pomagamy potrzebującym

•"Nasz świat wartości poprzez historię do współczesności

• ABC bezpieczeństwa w sieci, na drogach, na feriach i wakacjach

• Z rodziną mi do twarzy, czyli jak wykorzystać drzemiący potencjał w rodzinie

 

Udało nam się zrealizować następujące zadania:

Październik:

1. Jedz zdrowo.

ciasto na klasę wykonane z darów jesieni – owoce, warzywa itp. Do ciasta dołączamy przepis 2. Plakat na klasę (technika dowolna) reklamujący słowa Papieża Franciszka: „Proszę, przepraszam, dziękuję”. Te trzy słowa sprawiają, że stajemy się lepszymi ludźmi.

PLAKAT „Proszę, przepraszam, dziękuję’

 

Wyniki:

0 – 8pkt

I – 8pkt

IIa – 8pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 8pkt

IIIb – 8pkt

IV – 8pkt

Va – 8pkt

Vb – 8pkt

VI – 8pkt

 

Ciasto – „Owoce jesieni”

0 – 10pkt

I – 8pkt

IIa – 8pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 8pkt

IIIb – 10pkt

IV – 10pkt

Va – 8pkt

Vb – 8pkt

VI– 10pkt

 

Listopad

3. I - plakat „ Jestem patriotą i kocham Polskę” –

4. II Kulinarny: „Nabiał w roli głównej”.

- „Coś słodkiego, coś kwaśnego, coś ostrego” z produktów mlecznych.

 

Wyniki:

PLAKAT – „Jestem Polakiem – jestem patriotą”

0 – 10pkt

I – 8pkt

IIa – 10pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 8pkt

IIIb – 10pkt

IV – 6pkt

Va – 8pkt

Vb – 10pkt

VI – 8pkt

 

Coś słodkiego – z nabiału

0 – 6pkt

I – 8pkt

IIa – 10pkt

IIb – 6pkt

IIIa – 6pkt

IIIb – 8pkt

IV – 4pkt

Va – 6pkt

Vb – 6pkt

VI – 6pkt

 

Grudzień

6.„Apetyt na święta”, Smaki wigilijne czyli oczekujemy od Was propozycję dania wigilijnego podanego w taki sposób, że wszystkie zmysły oceniających zostaną pobudzone.

Wyniki:

Stół wigilijny

0 – 10pkt

I – 0pkt

IIa - 10pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 0pkt

IIIb – 4pkt

IV – 10pkt

Va – 8pkt

Vb – 6pkt

VI – 4pkt

 

Styczeń

7.Plakat „Co zrobić, by ferie były bezpieczne?”

PLAKAT – „Bezpieczne ferie”

 

Wyniki:

0 – 8pkt

I – 8pkt

IIa – 10pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 6pkt

IIIb – 8pkt

IV – 8pkt

Va – 8pkt

Vb – 10pkt

VI – 10pkt

 

Luty

8.Walentynkowe przebranie

WALENTYNKI

Wyniki:

0 – 10pkt

IIa – 10pkt

 

9.Film i plakat „Mój sposób na aktywne i zabawne ferie”.

FILMY, plakaty – „Jak spędzamy ferie”

0 – 0pkt

I –0pkt

IIa - 10pkt

IIb – 0pkt

IIIa –0pkt

IIIb – 0pkt

IV – 0pkt

Va – 0pkt

Vb – 10pkt

VI – 0pkt

 

Marzec

10. PLAKAT „JAK OBUDZIĆ WIOSNĘ” do 17.03.2017r.

PLAKAT „Jak obudzić wiosnę”

 

0 – 8pkt

I – 10pkt

IIa – 10pkt

IIb – 10pkt

IIIa – 10 pkt

IIIb – 6pkt

IV – 8pkt

Va – 8pkt

Vb – 10pkt

VI – 8pk

 

11.II Przegląd Szkolnych Talentów „Pobudka do wiosny"

Wyniki:

Kopalnia talentów

0 – 10pkt

I –1 0pkt

IIa - 10pkt

IIb –1 0pkt

IIIa –10pkt

IIIb – 10pkt

IV – 10pkt

Va – 10pkt

Vb – 10pkt

VI – 10pkt

 

Kwiecień

12.Wyjazd do teatru na sztukę pt „Labirynt przemocy” wystawioną przez aktorów Teatru ,,Alert” z Wrocławia. Wyjazd ten odbył się w ramach realizowanych w naszej szkole działań profilaktycznych i wychowawczych.

 

Maj

13. Happening ,,Jesteśmy małymi patriotami”

Quiz sportowy

Wyniki:

Happening z okazji 3 maja

0 – 10pkt

I –1 0pkt

IIa - 10pkt

IIb –1 0pkt

IIIa –10pkt

IIIb – 10pkt

IV – 10pkt

Va – 10pkt

Vb – 10pkt

VI – 10pkt

Quiz sportowy

0 – 0pkt

I – 0pkt

IIa - 10pkt

IIb – 0pkt

IIIa – 6pkt

IIIb – 8pkt

IV – 4pkt

Va – 8pkt

Vb – 6pkt

VI – 10pkt

 

Końcowa punktacja:

0 – 84pkt III miejsce

I – 70pkt

IIa - 106pkt- I miejsce klasy młodsze

IIb – 86pkt II miejsce

IIIa – 62pkt

IIIb – 74pkt

IV – 74pkt- III miejsce

Va – 74pkt- III miejsce

Vb – 94pkt -I miejsce klasy starsze

VI – 84pkt- II miejsce

Jak widać z zamieszczonej punktacji udało się w kilku klasach osiągnąć wysokie wyniki. Początkowe niepowodzenia, nie zniechęciły klasę IIa, która do końca walczyła o zwycięstwo. Kilka klas mimo początkowych sukcesów zwolniło tempo i już im nie zależało na wygranej.

Dyplomy oraz nagrody finansowe w wysokości 500 zł każda zostały wręczone klasom w dniu święta szkoły 12 czerwca, po uroczystej Mszy św.

Gratulujemy wychowawcom, rodzicom i uczniom determinacji ich zaangażowania, wiedzy, pomysłowości i staranności w wykonaniu każdego zadania.

 

Korzyści dla uczniów, rodziców i nauczycieli z prowadzenie I i II edycji Programu ,,Obywatel Świata”

Projekt integruje działania prowadzone na terenie szkoły z przyjętymi i zatwierdzonymi przez nauczycieli innowacjami, które są adresowane do uczniów jak i ich rodziców. Ma interdyscyplinarny charakter i skierowany jest na uświadomienie uczestnikom, jak ważnym w życiu każdego człowieka jest ofiarowanie siebie drugiemu jak i swój własny rozwój i otwartość na świat.

Działania przewidziane w projekcie ukierunkowane są na zaangażowanie rodziców, którzy w tym zabieganym świecie, zapominają jak ważne są chwile spędzone razem z dzieckiem, że ważny jest ich przykład, który dają swoim dzieciom. Uświadomił im, że ich wsparcie dla szkoły podniesie prestiż w środowisku tejże szkoły, ponieważ są łącznikiem między szkołą, a społecznością lokalną.

Z pewnością:

• wzmocniły się kontakty między rodzicami i dalszymi członkami rodziny

• wspólne działania w ramach projektu: dzieci, ich rodziców, nauczycieli, mieszkańców naszej gminy pozytywnie wpłynęły na budowanie klimatu dialogu i porozumienia między tymi grupami

• wzrosło poczucie zaufania do szkoły

• zwiększyła motywacja do uczenia się języków obcych z punktu widzenia dzieci i ich rodziców

• zwiększyła się świadomość tego, że nie ma lepszych i gorszych wyzwań i wszystkie są równie ważne

• wzmocniło się poczucia przynależności do wspólnoty szkolnej

• wykształciła się świadomość uczniów i wrażliwość na dzieje swojego regionu

• poszerzyli wiedzę z historii

• wypromowaliśmy najzdolniejszych i utalentowanych uczniów

• poszerzyły się zainteresowania i umiejętności ucznia poprzez udział w przedsięwzięciach szkolnych

• nauczyli się tego, że warto być dobrym i otwartym na drugiego, potrzebującego człowieka

• przyznaliśmy nagrody i stypendia dla zdolnych uczniów

 

Program Obywatel Świata zakładał, że uczeń będzie Człowiekiem o cechach:

• otwartym na potrzeby innych

• erudyty , bez trudu podejmuje dalszą naukę, uczy się przez całe życie

• tolerancyjnym, wyrozumiałym i wrażliwym, szanującym każdego człowieka

• wysokiej kultury osobistej

• moralnym – odróżniający dobro od zła, wartościujący swoje postawy i działania, jego życie, godność, mienie, przekonania

• dbającym o rozwój i pomyślność środowiska lokalnego,

• otwartym i kreatywnym – aktywnym uczestnikiem rozwoju nauki, kultury i techniki,

• odpowiedzialnym za siebie i najbliższych, a także za środowisko i przyrodę

• wytrwałym w podejmowaniu wyzwań nowoczesności, ale też rozwiązywaniu kluczowych problemów rodziny

• posługującym się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

• elokwentny nastawiony na nauczanie i odkrywanie

 

Program Obywatel Świata zakładał, że odbiorca zdobędzie umiejętności:

• współpracy i podejmowania skutecznych działań

• przewidywania i oceniania skutków własnych działań

• zdobywania i selekcji informacji z różnych źródeł

• stosowania twórczego myślenia wynikającego z ciekawości świata

• prezentowania swoich poglądów

• dyskusji i aktywnego słuchania innych

• wyrażania i uzasadniania własnego zdania

• konstruktywnego rozwiązywania konfliktów

• obiektywnego oceniania własnych mocnych i słabych stron

• posługiwania się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi

• stosowania procedur demokratycznych

• aktywności

• kreatywności - ciekawości świata, twórczego podejścia do nauki i pracy

• rzetelności

• samodzielności

• empatii

• asertywności

• odpowiedzialności, aktywności

• kreatywności

• rzetelności

• samodzielności

• empatii

• asertywności

• fair play

• samoedukacji i samodoskonalenia, poszukiwania sensu życia, rozwijania zainteresowań.

• pozna zasady zdrowego odżywiania się oraz racjonalnego gospodarowania czasem,

• zrozumie zasady komunikacji i współpracy w grupie,

• pozna zasady bezpiecznego posługiwania się komputerem i jego oprogramowaniem,

• pozna sposoby wyszukiwania informacji z różnych źródeł, przetwarzania informacji oraz ich opracowywania za pomocą komputera,

• zrozumie, na czym polega ochrona przed skutkami zagrożeń

 

Zalecenia do kontynuacji III części projektu

1. Zwiększyć różnorodność zadań w comiesięcznych wyzwaniach.

2. Motywować w różny sposób klasy, które nie są zaangażowane w zadania

3. Przeprowadzić ankietę wśród uczniów, nauczycieli i wychowawców na temat oczekiwań nowych zadań w III edycji.

4. Przygotować happeningi, w które zaangażują się również rodzice

5. Wypromować niektóre zadania, które są ważne społecznie

6. Prowadzić widoczny ranking o zadaniach, w taki sposób, by każdy wiedział ile ma punktów

7. Zaangażować instytucje z gminy Nawojowa w pomoc realizacji projektu i poszerzenia jego zakresu.

8. Uczynić z projektu innowację pedagogiczną.

 

Koordynator Projektu: Ewa Szewczyk

 

 

 
Rok szkolny 2013/2014 PDF Drukuj Email

Zajęcia Uczniowskiego Wolontariatu odbywały się dwa razy w miesiącu w czwartek od godz. 16 do 18. W spotkaniach uczestniczyło od 10 do 18 uczniów z klas IV do VI oraz cztery uczennice III kl gimnazjum.

„Szkolna grupa wsparcia” jest programem, który wiąże ponadczasowe wartości związane z terminem wprowadzonym przez Maina (1946r) mówiącym o tym, że ludzie tworzą wzajemnie „społeczność leczniczą” - życzliwą i akceptującą społeczność, potrafiącą rozbudzić w młodym człowieku i jego rodzinie wiarę w celowość ich życia. Bazuje na planie działań dedykowanym dzieciom i dorosłym – wolontariuszom, a który umożliwia w/w wymienionym rozwijanie postaw prospołecznych i zachowań altruistycznych. U podstaw działalności leży przesłanie o konieczności niesienia pomocy oraz otwartości na różnice między ludźmi takie jak: narodowość, rasa, religia, niepełnosprawność.

Głównym celem było uwrażliwienie uczniów na różne zagadnienia społeczne i zachęcanie do aktywności. Działania podejmowane w wolontariacie rozwijają u uczniów poczucie odpowiedzialności, wrażliwość na potrzeby drugiego człowieka i poczucie odpowiedzialności za siebie i innych a także gotowość bezinteresownej pomocy, przełamywania własnych słabości i ograniczeń, budowania dobrych relacji z wolontariuszami, otwartości w wyrażaniu myśli na różne tematy podczas tych spotkań, budowanie poczucia własnej wartości, -zwiększoną wzajemną tolerancję i życzliwość, dobrą zabawę i aktywny wypoczynek, motywacji do dalszej pracy nad sobą, uczenie się tolerancji i empatii, zaspokojenie swoich podstawowych potrzeb psychicznych (uznania, akceptacji, bezpieczeństwa, możliwość zespołowego podejmowania decyzji, możliwość podzielenia się swoimi osiągnięciami z innymi) nabycie przydatnych umiejętności interpersonalnych (asertywność, budowanie wiary w siebie i praca w zespole, umiejętność rozwiązywania konfliktów, wydobywanie talentów,) -możliwość uzyskania wsparcia ze strony koleżanek i kolegów w trudnych sytuacjach.

W roku szkolnym 2013/14 podjęliśmy następujące działania:

WRZESIEŃ

- I Spotkanie grupy, planowanie pracy na bieżący rok szkolny, stworzenie grupy wsparcia. Zaproszenie do współpracy wszystkich nauczycieli. Prawie wszystkie szkoły włączyły się w nasze działania.

PAŹDZIERNIK

- Akcja charytatywna dla Kacperka, zbieranie pieniędzy do puszek w trakcie Festiwalu ,,Trzy korony” w Nowym Sączu. W akcję włączyło się 32 uczniów i 12 nauczycieli z naszej szkoły.

- Przygotowanie i opracowanie programu działania grupy.

LISTOPAD

- Przygotowanie i przeprowadzenie zabawy andrzejkowej z wróżbami i licznymi niespodziankami dla rodzin dzieci niepełnosprawnych (zintegrowanie grupy) Spotkanie na stadionie w Nawojowej, Był występ małych artystów z grupy teatralnej ,,Rodzynki” ze sztuką ,,Na wysokich obcasach. Były tańce i wróżby, smakołyki przygotowane przez Rodziców oraz słodycze od Pana Wójta i od Pana Ryszarda Poradowskiego, członka Zarządu Członek Zarządu Powiatu Nowosądeckiego IV kadencji.

- 30 listopada otrzymaliśmy 7 pudeł ze szkoły podstawowej nr 100 z Warszawy z zabawkami i grami edukacyjnymi. Przeznaczyliśmy je na zorganizowanie kiermaszu charytatywnego dla naszego podopiecznego Kacperka. Kiermasz trwał cały grudzień do świąt Bożego Narodzenia. Uzbieraliśmy 1000 zł ze sprzedaży loteryjnej, a pieniądze przekazaliśmy Pani Monice na uroczystym, klasowym spotkaniu z okazji wieczerzy wigilijnej, dnia…

GRUDZIEŃ

- Wyjazd mikołajkowy dzieci niepełnosprawnych wraz z rodzicami na spektakl teatralny w MOKu w Nowym Sączu pt ,,Piotruś Pan”, a następnie obiad w restauracji ,,Pod Wierzbami” i spotkanie z Mikołajem. Podarowanie upominków dla dzieci.

- 28 grudnia 2013 r. w naszej szkole zorganizowaliśmy spotkanie świąteczne spotkanie z dziećmi, z Panią Karoliną i jej mężem- Jakubem. Przygotowaliśmy poczęstunek oraz upominki dla gości: aniołki wydziergane przez P. Krysię, świąteczne ozdoby P. Edytki, album ze zdjęciami, które przygotowała Pani Marta, choinka - dzieło P. Izabelli Mokrzyckiej oraz portret - praca naszej uczennicy z kl IV Julki. Dzieci otrzymały piernikowe mikołajki i aniołki z inspiracyjnym cytatem. Od Pani Karoliny i jej męża otrzymaliśmy zabawki do świetlicy. Podjęliśmy decyzję o założeniu Fundacji UP.

STYCZEŃ

- 23 styczeń 2014 spotkanie w Publicznym Gimnazjum w Nawojowej. Zaplanowaliśmy nie tylko zabawy dla dzieci i wolontariuszy, ale przede wszystkim zajęcia teoretyczno- praktyczne dla rodziców i opiekunów- temat o zdrowej żywności, o sensie pomagania. Przygotowano kącik kosmetyczny, który obsługiwały Panie: Władzia i Teresa. Wspólnie przygotowywaliśmy sałatki i soki owocowe, a dzieci malowały obrazki lub ćwiczyły na sali gimnastycznej. Zaangażowaliśmy wielu nauczycieli z naszej szkoły.

LUTY

- 16 lutego 2014 roku, wzięliśmy udział w koncercie charytatywnym ,,Skrzydlate Anioły”, który miał miejsce w sądeckim MOKu w Nowym Sączu. W organizację koncertu włączyli rodzice, nauczyciele i uczniowie- wolontariusze. W okresie ferii przygotowaliśmy wiele rzeczy na kiermasz, oraz 350 powitalnych paczuszek. Podczas koncertu była okazja do zakupienia przedmiotów wykonanych przez naszych uczniów i nauczycieli.

- 23 lutego 2014o godz. 16 w naszym kościele Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny odbył się koncert charytatywny na rzecz Kacperka Nosala. Uczniowie z kl VIb oraz wolontariuszki z gimnazjum pomagali przy zbieraniu pieniędzy do puszek oraz przy sprzedaży rzeczy z Kiermaszu.

- VI Spotkanie integracyjne 27 luty 2014. Zebraliśmy pozwolenia na publikację zdjęć w Internecie. Przedstawiliśmy informację na temat: ,,Obrzędy na zakończenie karnawału” występ teatralny uczniów z kl VIb ,,Obrzędy i zwyczaje w okresie karnawału i Wielkiego Postu’’

- Prowadziliśmy sportowe warsztaty dla rodziców (aerobik) i zajęcia plastyczno - sportowe dla dzieci. Kącik kosmetyczny ,,Pomoc dłoniom” pielęgnacja, maseczki, malowanie paznokci (Panie wolontariuszki z Uniwersytetu Trzeciego Wieku) Na koniec zaprosiliśmy wszystkich do pączkowej uczty, na śledzika. Był to poczęstunek przygotowany przez uczniów kl VIb.

MARZEC

- 20 marca VII spotkanie integracyjne ,,Nie zapominajmy o sobie” z okazji Dnia Kobiet i Dzień Mężczyzn, scenki teatralne przygotowane przez uczniów kl IVa ze SP w Nawojowej spotkanie z fachowcami na temat urody, metamorfozy fryzjerskie, aerobik i gry towarzyskie, obdarowywanie się upominkami. warsztaty teatralne dla dzieci. Przygotowywanie rzeczy na Kiermasz wielkanocny.

KWIECIEŃ

- Przygotowanie stoiska na III Kiermasz wielkanocny, który odbył się 3 kwietnia / kościoła. Wcześniej przygotowanie niezbędnych rzeczy na wielkanocne stoisko. Sprzedaż rzeczy i zbieranie własnych funduszy przez rodziców dzieci niepełnosprawnych.

- 30 kwietnia- VIII spotkanie integracyjne. Spotkanie prowadzili uczniowie kl VIa przygotowali zabawy integracyjne dla dzieci niepełnosprawnych i poczęstunek dla gości. W spotkaniu uczestniczył ksiądz Piotr, którego poprosiliśmy o przewodnictwo duchowe dla naszej grupy wsparcia. Podsumowaliśmy kwietniową akcję z III Kiermaszu Wielkanocnego. Ogólny dochód ze sprzedaży stoiska Grupy Wsparcia wyniósł 440 zł, a naszego szkolnego stoiska 668 zł. Po uzgodnieniu z Dyr. Szkoły postanowiliśmy przeznaczyć tę kwotę na wsparcie działań wolontariatu w każdej klasie, ponieważ co miesiąc wyznaczona inna klasa przygotowuje spotkanie w grupie wsparcia. Najbardziej aktywne mamy nagrodziliśmy nasionami kwiatów i warzyw, sadzonkami kwiatów i krzewem bukszpanu.

MAJ

- 7 maja Majówka w Kaplicy Złotnem i IX spotkanie integracyjne podstawowej w Homrzyskach. Ciasto ufundował ksiądz Piotr, który uczy katechezy w tamtejszej szkole. Dzieci otrzymały upominki od Pani Dyrektor Jadwigi Czoch. To było interesujące zdarzenie i na pewno spędziliśmy miło wspólnie czas.

- 15 maja Majówka w kaplicy Bączej Kuninie i X spotkanie w tamtejszej Szkole podstawowej. Uczniowie przygotowali dla nas występ taneczno- wokalny, a rodzice poczęstunek.

CZERWIEC

- 4 czerwiec Dzień Rodziny. Uroczysta Msza św w Kościele w Nawojowej, występ artystyczny grupy oazowej przygotowany pod kierownictwem siostry Dominikanki- Damiany, a następnie spotkanie i poczęstunek na starej plebanii. Ciasto upiekli rodzice dzieci z grypy oazowej, a Ksiądz Piotr ufundował kiełbaski na grilla, które upiekła Pani Izabela Mokrzycka. Ten dzień był szczególnie podniosły ze względu na włączenie się wielu dzieci i ich wspaniały występ dla rodziców i ich chorych dzieci.

- 5 czerwca III edycja konkursu ,,Ta ziemia od innych bliższa” adresowany do wszystkich szkół podstawowych z gminy Nawojowa.

Regulamin.

Należy przygotować: I Fotoalbum pt,,Moja miejscowość- "Wczoraj, dziś i jutro" z rozdziałami: 1.„Legendy związane z naszą miejscowością- 1. Pozytywne wzorce postaw – ,,To oni rozsławili naszą miejscowość”. Opowieść o tych ludziach, którzy związani są z miejscowością, rozsławili ją w świecie, bądź w niej pozostali pracując dla wspólnego dobra. 2. Atrakcje turystyczne naszej Małej Ojczyzny – czyli, co warto pokazać innym -szlak historyczny ,,Odciśnięty ślad w kamieniu” -szlak przyrodniczy ,,Czar przyrody i krajobrazu, czyli "Co w trawie piszczy?". 3. Zachowane tradycje w naszej miejscowości, czyli regionalizm i obrzędowość -

II. Prezentacja multimedialna ,,Działalność wolontariacka prowadzona w mojej szkole”

W komisji zasiedli znawcy przedmiotu: Pan Wójt dr Stanisław Kiełbasa, dr Pan Ryszard Poradowski, członek Zarządu Członek Zarządu Powiatu Nowosądeckiego IV kadencji, radny gminy Nawojowa Pan Adam Szafraniec, Beata Baran, i przedstawicielka Fundacji Sumsum Corda.

Komisja oceniła grupy według ustalonego regulaminem, kryterium. Nasza szkoła osiągnęła najwyższy wynik 211 pkt, na drugim miejscu- Frycowa- 209 pkt. Nagrody dla uczestników i poczęstunek dla wszystkich ufundowała Karolina Robel. Wszyscy uczestnicy otrzymali jednakowe nagrody, bowiem każda szkoła wykazała się ogromnym nakładem pracy zwłaszcza przygotowując Fotoalbum, który zostanie przekazany do izby Julii Rodzińskiej. Mieliśmy do dyspozycji 3 tys. Na ten cel, wydaliśmy 29 87 zł. Pan Wójt był zaskoczony różnorodnością i mnogością akcji charytatywnych prowadzonych w każdej szkole. Cieszymy się, że konkurs ujawnił codzienną, mrówczą pracę uczniów i nauczycieli w każdej placówce w gminie Nawojowa.

- 27 czerwca podjęto decyzję o wyróżnieniu gimnazjalistek za pracę i poświęcony czas dzieciom niepełnosprawnym. Za szczególne zaangażowanie w działania wolontariatu w roku szkolnym 2013/14 zostały wyróżnione i nagrodzone upominkami: Katarzyna Ruman, Patrycja Ruchała, Izabela Zięcik, Klaudia Hebda.

- 29 czerwca delegacja rodziców, wolontariuszek i nauczycieli udała się do księdza Piotra, aby mu złożyć życzenia imieninowe. Na spotkaniu podsumowaliśmy nasze działania i podjęliśmy nowe wyzwania.

LIPIEC

- 2 lipiec Podsumowanie całorocznej działalności w grupie wsparcia i techniczne przygotowanie wyjazdu nad morze.

- 18 - 25 lipiec Tygodniowy wyjazd 57 osobowej grupy nad morze, do Maszewka (rodziców, dzieci niepełnosprawnych, opiekunów, wolontariuszy.)

 

Podsumowanie:

• Przeprowadziliśmy 19 różnorodnych spotkań z rodzicami i dziećmi niepełnosprawnymi, kilka akcji charytatywnych. Zgromadziliśmy wokół siebie wielu wolontariuszy, którzy chętnie przychodzili i pomagali w różnych akcjach. Staraliśmy się wpoić każdemu pozytywne cechy charakteru: wrażliwość na ludzką krzywdę i cierpienie, aktywność społeczną, współdziałanie;

• tolerancję dla odmiennych postaw i poglądów;

• postawę otwartości i dialogu, wznoszącą się ponad uprzedzenia i stereotypy;

• wdrażanie do refleksji i logicznego myślenia oraz pogłębianie rozumienia rzeczywistości;

• umiejętność organizacji i udział w różnego rodzaju inicjatywach społecznych

Uczniowie i dorośli działający w Wolontariacie wykazują dużą wrażliwość na potrzeby drugiego człowieka i chętnie uczestniczą w akcjach charytatywnych. Dziękujemy wszystkim za bezinteresowne zaangażowanie się w pomaganie słabszym od siebie i oczekującym od nas pomocy, a Panu Dyrektorowi za serdeczność i otwartość na nasze działania.

Dziękujemy Pani Prezes Fundacji UP - Karolinie Robel za wspieranie naszych akcji, uważne wsłuchiwanie się w potrzeby uczniów i niepełnosprawnych dzieci i namacalne reagowanie na nie, za docenianie naszego zaangażowania w pracę i trud włożony w służbę drugiemu człowiekowi. Życzymy Pani spełnienia marzeń, realizacji zamierzonych celów i nieustającej siły w dalszym działaniu dla dobra drugiego człowieka

Wnioski:

* trzeba przeprowadzić kurs dla wolontariuszy, * zachęcić rodziców do pracy w wolontariacie, *znaleźć stałą siedzibę dla naszych spotkań, *podzielić prace na sekcje zainteresowań * ustalić odpowiedzialnych za te grupy.

Sprawozdanie: Ewa Szewczyk

 


Kalendarz

grudzień 2017
N P W Ś C Pt S
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Aktualna godzina

Ulti Clocks content

Sondy

Przedmiot któremu poświęcasz najwięcej czasu, to:
 

Grafika losowa